Top
1160°

Closer Look At Henry Cavill In Batman v Superman

CBM

There didn't appear to be any drastic changes from Man of Steel, but a high-resolution version of our first look at Henry Cavill costumed in Batman v Superman: Dawn of Justice highlight its differences.

Read Full Story >>
comicbookmovie.com
The story is too old to be commented.
Crazay754d ago (Edited 754d ago )

Hmm...No silver on the cuffs, belt is a little different..other than that I don't see much else. very subtle changes and barely noticeable. Am I missing anything?

Also noticed what appears to be an "LF" in the background. Not sure if that's by design or accident.

Porcelain_Chicken754d ago (Edited 754d ago )

It's considerably brighter too. The cuffs and "belt" are blue aswell as opposed to the black ones in MoS. The more vibrant colors will contrast great with Batman's dark colors. It also looks a bit more streamlined. Everything (logo included) sorta 'flow' alot better. His hair also looks more Superman-ish. I guess they did say "tweaks" after all.

AND HOLY F**K! Cavill looks ripped! I might get flak for this but he looks like the definitive Superman to me. Don't kill me Donnerites. Just my opinion!

Crazay754d ago

I think the colors are a little more exaggerated in this pic since I think that a contrast/lightening effect was applied to make the subtle difference more noticeable.

But yes. Cavill is a freaking tank and I love it.

Porcelain_Chicken754d ago (Edited 754d ago )

Hmm, could be, but i think Snyder making the suit lighter would be a good move. It would look better next to Batman. I really like it either way. I just noticed smaller details aswell like the "belt" being squared (Like Dean Caine's!) as opposed to round like in MoS and the S has a line going through it which looks pretty cool. The muscle definition seems to look alot more natural this time around.

Also... is that Gotham in the background? @_@ You can only see it in the full body pic!

Crazay754d ago (Edited 754d ago )

That's the heavy rumor of the day. Check out the High Res image I posted...there's letters on the bottom right at the back of the screen...Do they mean anything?

http://filmwatch.com/news/v...

Porcelain_Chicken753d ago

WOW yeah man i see it, good find. I guarantee it's international. Oddly enough once i zoom in it looks like a CF to me lol. The first letter is curved. My first thought? Chris Farley. LOL. Obviously unrelated.

After 2 hours of digging, honestly? I'm stumped. I've scoured every bit of information i could find from either Batman or Superman characters called or written by a person with CF or LF initials and i got nothing. I'll continue the search tomorrow and i'll ask around and let ya know if i stumble upon anything.

5 pretend dollars says the answer was embarrassingly obvious. (,_, )

Crazay753d ago

If you look at it from the distance..there appears to be other letters...Gho (?)

ironfist92753d ago

Woah. He's gotten bigger, he's a goddamn tank!

hazelamy753d ago

he gets any bigger and he's gonna look like a Liefeld drawing. ^_^

ironfist92752d ago

Imo, I felt like MoS was too lean.

Superman is a box, and now he shows it.

BRUCEFOSTER753d ago (Edited 753d ago )

Is that white in his sideburns??? Maybe...

Porcelain_Chicken753d ago (Edited 753d ago )

Everyone is saying that xD It does look like it. It's definitely just a lighting effect though. It also looks as if Cavill fell head first into shoe polish.

StarWarsFan753d ago

With such subtle changes, I wonder why they decided to change anything.

Hergula752d ago

Minor changes... was hoping for something a bit bigger... when it comes to changes...